torsdag 13. mai 2010

GLOW Candelholder

Jeg elsker levende lys! Til bursdagen min i fjor fikk jeg flere holdere, men synes den ene skiller seg ut.




Den er designet av Maria Berntsen, en dansk industridesigner, i 2007. Hun har designet for flere kjente merker, en titt på hjemmesiden hennes anbefales!

Denne lysholderen heter FireBall. Den står på min ønskeliste! Finnes i flere lekre farger.


Jeg er kaffoman... Pleier å ha med meg en Latte i bilen om morgenen når jeg kjører Jojo i barnehagen på vei til jobb. Har en termokopp, men fikk veldig lyst til å bytte den ut når jeg så denne! Starten på dagen blir vel enda bedre når den gode kaffen er i en lekker kopp?!

Siden til Georg Jensen, som GLOW er designet for, er også verdt et besøk!

Elements lantern kan jeg gjerne gjøre plass til på balkongen eller uteplassen min! Gjerne begge steder for den sakens skyld...

Kan du tro at dette er en barnekopp?? Skulle ønske Jojo hadde hatt den i stedet for stygge plastkopper, som jeg fjernet så fort det lot seg gjøre!

Det har tatt litt tid å finne en verdig plass for GLOW, men nå står den i vinduskarmen på kjøkkenet så vi ser den hver dag.






Telysholderene i bakgrunnen mener jeg å huske er fra Lisbeth Dahl, så danske designere er godt representert i vinduskarmen!


Jojo, som du kan skimte på bildet i bakgrunnen (1 år da, straks 6 nå!), syntes det var på tide å pynte til 17.mai! Så vi har heist flagget til topps!

Nå skal jeg endelig få gjort litt av det jeg hadde tenkt å bruke dagen på! Knagger og bilder skal opp, noen rammer skal males. Mens de tørker må det ryddes og vaskes. Og hvis de tørker i tide skal en av tapetene jeg fant da jeg rev veggen settes inn.  Bilder kommer! Ha en topp torsdag!

Ingen kommentarer: