tirsdag 15. november 2011

Next to Normal

I fjor var jeg på Norgespremieren av denne fantastiske musikalen, og i kveld skal jeg se den med min beste venninne :) Gleder meg sååå mye! Skjønner desverre ikke hvordan jeg får videoen til å ligge på siden min, men her er linken til åpnngsscenen.

Vil dele min favorit-høst-rett med dere! Stjålet oppskrift og bilde av en venninne, håper hun tilgir meg ;) Hun har mange andre fine oppskrifter, så det er verdt å titte innom bloggen hennes!

Gulrot og karrisuppe

Kjempegod suppe som ungene elsker, fått av min nabo Ira.

4-6 porsjoner

50 g smør
1 mellomstor løk i skiver
2 hakkede hvitløksbåter
750 g revne gulrøtter 
1,2 l hønsebuljong
1 stk revet ingefær (2,5 cm)
1 ts karri (litt mer hvis svak karri)1/2 ts malt muskatnøtt
1/2 ts salt
2 1/2 dl kaffefløte
nymalt svart pepper
(2 ss hakket persille til pynt)

500 g kyllingfilet i biter

Smelt smør og fres løk og hvitløk et par minutter. Tilsett revet gulrot og la putre i 10 min. Tilsett hønsebuljongen og kok opp (jeg koker opp vann i vannkokeren og blander med et par terninger slik at buljongen er varm når jeg har den oppi). Skru ned varmen og tilsett ingefær, karri, muskatnøtt og salt. Småkok i 30 min. Tilsett fløten. Mos suppen i kjøkkenmaskin. Tilsett pepper og evt pynt.
Kyllingbitene stekes i ei panne ved siden av og haes i suppa til slutt (etter mosinga, men før pynten :-)

Ha en topp kveld!

Ingen kommentarer: