fredag 11. november 2011

Wabi Sabi

Via

Har du sett denne bloggen? Som gjennomført stil passer ikke dette meg. Jeg er nok litt (altfor...) glad i ting og tang :P Men jeg liker filosofien, og mye av det Lisbeth viser frem.

Dette er hva Lisbet selv sier om stilen:
Wabi Sabi stilen har ett formspråk som är både enkelt och elegant. 
Wabi Sabi betyder att föremålen är tillverkade av naturliga & beprövade material.
Föremål som är Wabi Sabi har ett formspråk med rötterna i den lokala kulturen.
Wabi Sabi stilens färger skapar ljus, lugn och harmoni.



Via

4 kommentarer:

Lisbeth Williams sa...

He och tack för att du uppmärksammar min blogg! Håller med dig: lagom är bäst, men Wabi Sabi kan ju vara något att sträva mot, när man har en tendens till att köpa på sig grejer ;-)

Unknown sa...

Touché ;) Og jeg prøver å kvitte meg med ting jeg ikke bruker. Men jeg blir så glad i særlig det jeg får, fordi det blir et symbol på omtanke.

Fabelaktig sa...

Jeg er en kaster! Jeg kaster alt som er overflødig i mitt hjem.. hihi!


Fabelaktig fredag!
klem

Joy sa...

Jag är en sån som samlar... Men har med åren blivit bättre på att göra mig av med ting...
Gillade verkligen stilen Wabi Sabi, men jag har haft svårt att ha det hemma.

Önskar dig en mysig helg - gläder mig till att se resultatet på det nya bordet.

Kram Joy